Chapitres de livres 2021
-
Gingras, Y. (2021). L’évaluation est-elle une science ? Le regard d'Yves Gingras. Dans A. D.-S. Thomas Delahais, Anne Revillard et Valéry Ridde (dir.), Évaluation. Fondements, controverses, perspectives. Québec : Éditions science et bien commun.
-
Marion, M. (2021). Plato’s Dialogues: Dialectic, Orality and Character. Dans J. A. Bjelde, D. Merry et C. Roser (dir.), Essays on Argumentation in Antiquity, coll. "Argumentation Library", (p. 69-97). Springer International Publishing.
-
Sergi, V., & Bonneau, C. (2021). Tinkering with method as we go: An account of capturing digital traces of work on social media. Dans Gillian Symon, Katrina Pritchard & Christine Hine (dir.), Research Methods for Digital Work and Organization: Investigating Distributed, Multi-Modal and Mobile Work, (p. 309-328). Oxford University Press
-
Bégin-Caouette, O., Jones, G. A., Stephenson, G. K. et Metcalfe, A. S. (2021). Canada: The Role of the University Sector in National Research and Development. Dans T. Aarrevaara, M. Finkelstein, G. A. Jones et J. Jung (dir.), Universities in the Knowledge Society: The Nexus of National Systems of Innovation and Higher Education , coll. "The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective" (p. 375-392). Springer International Publishing.
-
Pache, S. (2021). ‘Healthy’ Relationships: Feminism and the Psy Disciplines in the Political History of Sexual Violence in Contemporary America. Dans A. Giami et S. Levinson (dir.), Histories of Sexology: Between Science and Politics, Palgrave Macmillan, Cham, coll. "Global Queer Politics"(p. 61-79). Springer International Publishing.
-
Beaud, J.-P. (2021). La sociologie de Simon Langlois, un programme pour la science politique. Dans Sylvie Lacombe (dir.), Les bonnes raisons sociologiques. Autour de l’œuvre de Simon Langlois, (p. 107-126) Québec: Presses de l'Université Laval
-
Leduc, C. (2021). The Role of Experience in Wolff’s General Cosmology. Dans de Boer, K. et Prunea-Bretonnet, T. (dir.) The Experiential Turn in Eighteenth-Century German Philosophy (chap. 2). Londres: Routledge
-
Forest, D., Malaterre, C. (2021). La causalité en biologie. Dans Gayon et Pradeu (dir.) Philosophie de la biologie. Explication biologique, hérédité, développement. (p. 75-86). Paris: Vrin
-
Lacroix, M., Larivière, V. (2021). Parité de genre et genre de parité dans les revues québécoises. Dans Guay, É, Nadon, R. (dir.), Relire les revues québécoises : histoire, formes et pratiques (p. 305-317). Presses de l’Université de Montréal, coll. « Nouvelles études québécoises »
-
Veilleux, S., Haskell, N. & Béliveau, D. (2021). Nouvelles entreprises internationales technologiques : étude comparative sur les pratiques de communication marketing à l’entrée et à la post-entrée. Revue internationale P.M.E., 34(1), 8–33.
-
Sergi, V. et Bonneau, C. (2021). Complementing Video-Ethnography: The Uses and Potential of Mundane Data Collected on Social Media. Dans S. Grosjean et F. Matte (dir.). Organizational Video-Ethnography Revisited: Making Visible Material, Embodied and Sensory Practices (p. 155–172). Ottawa: Palgrave.
-
Laplante, B. et Doray, P. (2021). Le mythe indestructible. La population et l’éducation au Québec. Dans Piché, V., Le Bourdais, C., Marcoux, R. et Ouellette, N. (dir.), L’éclairage de la démographie. Mesurer pour mieux comprendre les enjeux sociaux es enjeux sociaux sous l’éclairage de la démographie. Montréal : Presses de l’Université de Montréal.
-
Bonneau, C., Endrissat, N. et Sergi, V. (2021). Social media as a new workspace: How working out loud (re)materializes work. Dans New Ways of Working: Organizations and Organizing in the Digital Age (Nathalie Mitev, Jeremy Aroles, Kate Stephenson et Julien Malaurent, eds.). Chapitre 3, Palgrave (p. 47-75)
-
Beaud J-P. (2021). L’échantillonnage. Dans Recherche sociale. De la problématique à la collecte des données. De Isabelle Bourgeois, dir., (7e édition), p. 201-230. Québec: Presses de l’Université du Québec.
-
Bégin-Caouette, O. (2021). Quebec CEGEPs as models of social and curricular adaptation. . Dans A.-M. B. Elizabeth Knight, Kevin Orr, Susan Webb, Leesa Wheelahan, Gavin Moodie (dir.), Equity and Access to High Skills through Higher Vocational Education (1e éd.). Springer International Publishing.