Publications Claudine Bonneau
Articles de revues scientifiques
-
Bonneau, C., Aroles, J. et Estagnasié, C. (2022). Romanticisation and monetisation of the digital nomad lifestyle: The role played by online narratives in shaping professional identity work. Organization, 30(1), 65-88.
-
Aroles, J., Bonneau, C. et Bhankaraully, S. (2022). Conceptualising ‘Meta-Work’ in the Context of Continuous, Global Mobility: The Case of Digital Nomadism. Work, Employment and Society, 095001702110697.
-
Aroles, J., Bonneau, C. et Bhankaraully, S. (2022). Conceptualising ‘Meta-Work’ in the Context of Continuous, Global Mobility: The Case of Digital Nomadism. Work, Employment and Society.
-
Estagnasié, C., Vásquez, C. et Bonneau, C. (2022). Créer du sens à distance : une lecture weickienne des pratiques de travail de résilience en période pandémique. Ad machina, (5), 107-128.
-
Bonneau, C., Bourdeau, S. (2019). Computer-supported collaboration: Simulation-based training using LEGO. Educational Technology Research and Development, 1-21.
-
Bonneau, C. et Enel, L. (2018). Caractériser le méta-travail des nomades numériques : un préalable à l’identification des compétences requises. Lien social et Politiques, (81), 138-155.
-
Sergi, V. et Bonneau, C. (2016). Making mundane work visible on social media: a CCO investigation of working out loud on Twitter. Communication Research and Practice, 2(3), 378-406.
-
Floricel, S., Bonneau, C., Aubry, M. et Sergi, V. (2014). Extending project management research: insight from social theories. International Journal of Project Management, 32(7), 1091-1107.
Chapitres de livres
-
Latzko-Toth, G., Bonneau, C. et Millette, M. (2022). Small Data, Thick Data: Data Thickening Strategies for Social Media Research. Dans L. Sloan et A. Quan-Haase (dir.), The Sage Handbook of Social Media Research Methods (2e éd.). Sage Publications.
-
Estagnasié, C., Bonneau, C., Vasquez, C. et Vayre, É. . (2022). (Re)créer l’espace habité de travail : pratiques de rematérialisation du travail à distance. Dans É. Vayre (dir.), La digitalisation du travail: nouveaux espaces est nouvelles temporalités de travail (p. 127-148). Londres : ISTE Group.
-
Sergi, V., & Bonneau, C. (2021). Tinkering with method as we go: An account of capturing digital traces of work on social media. Dans Gillian Symon, Katrina Pritchard & Christine Hine (dir.), Research Methods for Digital Work and Organization: Investigating Distributed, Multi-Modal and Mobile Work, (p. 309-328). Oxford University Press
-
Sergi, V. et Bonneau, C. (2021). Complementing Video-Ethnography: The Uses and Potential of Mundane Data Collected on Social Media. Dans S. Grosjean et F. Matte (dir.). Organizational Video-Ethnography Revisited: Making Visible Material, Embodied and Sensory Practices (p. 155–172). Ottawa: Palgrave.
-
Bonneau, C., Endrissat, N. et Sergi, V. (2021). Social media as a new workspace: How working out loud (re)materializes work. Dans New Ways of Working: Organizations and Organizing in the Digital Age (Nathalie Mitev, Jeremy Aroles, Kate Stephenson et Julien Malaurent, eds.). Chapitre 3, Palgrave (p. 47-75)
-
Bonneau, C. et Aroles, J. (2020). Digital Nomads: A New Form of Leisure Class? Dans J. Aroles, F.-X. de Vaujany et K. Dale (dir.). Experiencing the New World of Work. New York : Cambridge University Press.
-
Bonneau, C. (2020). La collecte manuelle des traces d’usages par la découverte progressive de mots-clics. Dans M. Millette, F. Millerand, G. Latzko-Toth et D. Myles (dir.). Méthodes de recherche en contexte numérique : une orientation qualitative (p. 225–240). Montréal : Presses de l’Université de Montréal.
-
Latzko-Toth, G., Bonneau, C. et Millette, M. (2020). La densification des données : revaloriser la recherche qualitative à l’ère des données massives. Dans M. Millette, F. Millerand, G. Latzko-Toth et D. Myles (dir.). Méthodes de recherche en contexte numérique : une orientation qualitative (p. 181–194). Montréal : Presses de l'Université de Montréal.
-
Latzko-Toth, G., Bonneau, C. et Millette, M. (2017). Small data, thick data: Thickening strategies for trace-based social media research. Dans A. Quan-Haase et L. Sloan (dir.), The SAGE Handbook of Social Media Research Methods (199-214). Thousand Oaks: SAGE.
Actes de congrès avec comité de lecture