Articles de revues scientifiques Florence Millerand
-
Turcati, L., Millerand, F. et Heaton, L. (2022). La co-construction d’un suivi participatif des rivières. Revue d'anthropologie des connaissances, 16(4).
-
Toupin, R., Millerand, F. et Larivière, V. (2022). Who tweets climate change papers? investigating publics of research through users’ descriptions. PLoS One, 17(6), e0268999.
-
Millerand, F. (2021). La participation citoyenne dans les sciences participatives : formes et figures d’engagement. Études de communication, (56), 21-38.
-
Millerand, F., & Baker, K. (2020). Data Infrastructures in Ecology: An Infrastructure Studies Perspective. Oxford Research Encyclopedia of Environmental Science.
-
Balleys, C., Millerand, F., Thoër, C. et Duque, N. (2020). Searching for Oneself on YouTube: Teenage Peer Socialization and Social Recognition Processes. Social Media + Society.
-
Enel, L., Millerand, F. et Aurousseau, C. (2019). Comment penser le pouvoir d’agir dans un contexte de travail médiatisé et à distance ? Le cas de deux collectifs de télétravailleuses. Terminal, 125-126.
-
Drumond, G., Coutant A. et Millerand F. (2018). La production de l'usager par les algorithmes de Netflix. Les Enjeux de l'Information et de la communication, 19(2), 29-44.
-
Myles, D., Benoit-Barné, C. et Millerand, F. (2018). 'Not your personal army!' Investigating the organizing property of retributive vigilantism in a Reddit collective of websleuths. Information, Communication & Society.
-
Myles, D., Millerand, F. et Benoit-Barné, C. (2016). Résoudre des crimes en ligne. La contribution de citoyens au Reddit Bureau of Investigation. Réseaux, 197-198(3), 173-202.
-
Karasti, H., Millerand, F., Hine, C.M. et Bowker, G.C. (2016). Knowledge infrastructures: Part II. Science & Technology Studies, 29(2), 2-6.
-
Karasti, H., Millerand, F., Hine, C.M. et Bowker, G.C. (2016). Knowledge infrastructures: Part III. Science & Technology Studies, 29(3), 2-9.
-
Karasti, H., Millerand, F., Hine, C.M. et Bowker, G.C. (2016). Knowledge infrastructures: Part IV. Science & Technology Studies, 29(4), 2-9.
-
Millerand, F. (2015). Les imaginaires de la "science 2.0": De l’idéal de la science ouverte au "marketing de soi". Communication, 33(2).
-
Paré, D.J., Millerand, F. et Heaton, L. (2014). Guest editorial. Bridging Communication and Science and Technology Studies. Canadian Journal of communication, 39(4), 519-521.