Publications Olivier Bégin-Caouette
Peer-reviewed articles
-
Legusov, O., Jafar, H. et Bégin-Caouette, O. (2023). International Students at Canadian Community Colleges. Journal of International Students, 13(3).
-
Lefebvre, M.-E., Maltais, E., Bégin-Caouette, O., Jones, G. A., Stephenson, G. K. et Metcalfe, A. S. (2023). La Correspondance entre des caractéristiques sociodémographiques de professeur·e·s universitaires canadiens sur la collaboration et la coécriture de publications avec des collègues internationaux. Comparative and International Education, 51(2), 127-140.
-
Bégin-Caouette, O., Hazoume, O. F. et Berthiaume, D. (2023). Démocratiser l’accès à une expérience internationale à l’aide du numérique. Pédagogie Collégiale, 36(2), 50-60.
-
Nakano Koga, S. M. et Bégin-Caouette, O. (2022). Coordonner la science ? Une recension des tentatives de coordination de la recherche académique. Revista eletrônica pesquiseduca, 14(33), 137-163.
-
Nakano, S., Beaupré-Lavallée, A. et Bégin-Caouette, O. (2021). Accountability Measures in Higher Education and Academic Workload: A Ten-year Comparison. Brock Education Journal, 30(2).
-
Bégin-Caouette, O., Nakano Koga, S.M. et Karram Stephenson, G. (2020). L’influence perçue des instruments d’action publique fédéraux et provinciaux sur la production de recherche universitaire au Canada. Revue canadienne d'enseignement supérieur. 50(3).
-
Bégin-Caouette, O., Nakano Koga, S. et Pelletier, L. (2020). La destinée de l’université passe par sa transformation en une agora de dialogue entre les savoirs. Revue Possibles, 44(02), 59-68.
-
Bégin-Caouette, O. (2019). The Perceived Impact of Eight Systemic Factors on Scientific Capital Accumulation. Minerva.
-
Bégin-Caouette, O. (2019). Behind Quality, there is Equality: An Analysis of Scientific Capital Accumulation in Social-Democratic Welfare Regimes. Comparative and International Education / Éducation comparée et internationale, 48(1)
-
Eastman, J., Jones, G. A., Bégin‐Caouette, O., Noumi, C., Trottier, C. (2019). Federalism and university governance in Canada. Administration publique du Canada, 62 (2), 333-355.
-
Bégin-Caouette, O., Trottier, C., Eastman, J., Jones, G.A., Noumi, C., Li, S.X. (2018). Analyse de la gouvernance systémique des universités au Québec et comparaisons avec quatre autres provinces canadiennes, Revue canadienne d'enseignement supérieur, 48(3), 1-22.
-
Bégin-Caouette, O. (2018). Le processus d'internationalisation des cégeps : une analyse historique et géopolitique. Canadian Journal of Higher Education / Revue canadienne d'enseignement supérieur, 48(1), 99-117.
-
Bégin-Caouette, O., Jansson, J., Beaupré-Lavallée, A. (2018). The Perceived Contribution of Early-Career Researchers to Research Production in Nordic Higher Education Systems. Higher Education Policy, 0952-8733(18), (1-22).
-
Bégin-Caouette, O., Schmidt, E.K. et Field, C.C. (2017). The perceived impact of four funding streams on academic research production in Nordic countries: the perspectives of system actors. Science and Public Policy, 44(6), 789-801.
Book chapters
-
Bégin-Caouette, O., Nilson, M. et Beaupré-Lavallée, A. (2023). Policy Framing in Higher Education in Canada. Dans J. Jungblut, M. Maltais, E. C. Ness et D. Rexe (dir.), Comparative Higher Education Politics (p. 281-312). Berlin : Springer International Publishing.
-
Bégin-Caouette, O., Aarrevaara, T., Rose, A.-L. et Arimoto, A. (2023). International research collaboration practices and outcomes: A comparative analysis of academics’ international research activities. Dans A. Çalıkoğlu, G. A. Jones et Y. Kim (dir.), Internationalization and the academic profession: Comparative perspectives (p. 191-215). Berlin : Springer International Publishing.
-
Bégin-Caouette, O., Jones, G. A., Stephenson, G. K. et Metcalfe, A. S. (2021). Canada: The Role of the University Sector in National Research and Development. Dans T. Aarrevaara, M. Finkelstein, G. A. Jones et J. Jung (dir.), Universities in the Knowledge Society: The Nexus of National Systems of Innovation and Higher Education , coll. "The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective" (p. 375-392). Springer International Publishing.
-
Bégin-Caouette, O. (2021). Quebec CEGEPs as models of social and curricular adaptation. . Dans A.-M. B. Elizabeth Knight, Kevin Orr, Susan Webb, Leesa Wheelahan, Gavin Moodie (dir.), Equity and Access to High Skills through Higher Vocational Education (1e éd.). Springer International Publishing.
-
Bégin-Caouette, O. (2017). Meeting the Challenges of Globalization while Preserving Institutional Singularity: The Case of Quebec CEGEPs. Dans R. Latiner Raby et E.J. Valeau (dir.), Handbook of Comparative Studies on Community Colleges and Global Counterparts (p. 1-16). Bâle: Springer.